stickere.net - Stickere Decorative si Tablouri Canvas

De la UltraBalaton la Maratonul Braşov

Imediat ce ne trezim în fiecare dimineaţă ne setăm obiectivele, dar mulţi dintre noi uităm să mai facem sport. Eu, unul, o pun pe seama rutinei. Tot mai mulţi oameni sătui de acest cotidian şi rute zilnice, preferă să se închidă în case şi să privească la televizoare.
Mai sunt, ce-i drept, şi alţii care vor să slăbească sau să fie în trend, doar să-şi facă fotografii din sălile de fitness şi apoi să le posteze pe reţelele de socializare, dar astea sunt doar note de subsol de care nu mă voi atinge în cele ce urmează.
Spuneam că sunt oameni care vor să slăbească, să îşi tonifice corpul, să aibă mai multă energie, se antrenează pentru un maraton sau pur şi simplu vor să îşi depăşească limitele - motivaţia este factorul cheie în toate.

Nu exclude faptul că marile performanţe se datorează talentului cu care suntem înzestraţi, însă, după părerea mea, nu talentul, ci consecvenţa cu care ne antrenăm este decisivă în atingerea obiectivelor, iar aceasta este în strânsă legătură cu motivaţia.

Aşa vrea să menţionez că nu avem toţi aceeaşi motivaţie pentru a face sport. Pe de o parte, avem oamenii care fac sport din pasiune, recompensa lor fiind bucuria activităţii în sine, iar de partea cealaltă îi avem pe cei care fac sport cu scopul atingerii unui rezultat (scăderea kilogramelor, tonifierea musculaturii etc.) sau obţinerea unor medalii, premii, cupe.

Eu fac parte din ambele categorii. Din prima fac parte pentru că sportul, în general, îmi ajută sănătatea. M-am dezvoltat făcând sport şi îi sunt recunoscător. Fără sport, fără mişcare, suntem nişte oameni terminaţi. Şi raţiunea vine tot din sport. Oxigenarea creierului se datorează facerii mişcării. Nu există om care să nu fi alergat 1 km în viaţa lui (excepţie făcând cei cu handicap).

O bună modalitate de a-mi păstra motivaţia este aceea de a-mi reaminti constant că am nişte beneficii de pe urma alergării; voi rămâne puternic, sănătos şi activ. Practicarea regulată a unui sport nu îmi va îmbunătăţi doar sănătatea, ci şi infatisarea, nivelul de energie şi interacţiunile sociale. Pe lângă toate acestea mai câştig încredere, forţă interioară şi un scut împotriva depresiei sau stresului.
Cât despre competiţii, acestea mă motivează foarte tare. Chiar acum mă aflu în Ungaria, unde particip la UltraBalaton. Au fost două zile epuizante, în care, din pacăte, m-am oprit la 140 km parcurşi. Nu am vrut să mai forţez din cauza unei mai vechi întinderi musculare la coapsa piciorului stâng. Am recidivat şi am clacat. Nu regret oprirea, cât regret pierderea luptei cu mine. Am strâns din dinţi mulţi km, foarte mulţi, dar aşa a fost să fie. Nu am crezut niciodată în NU POT, ci în nu vreau. Pe la 120 km asta mi-a venit în gând şi parcă zburam. Apoi m-am gândit la toate traseele parcurse, la cele de la munte, din capitală sau de printre viţa-de-vie de la Urlaţi. Pe toate le-am luat cu mine şi le-am dus pe pământul vecinilor noştri. Curse vor mai fi şi voi mai participa. Ce am învăţat este faptul că există mereu o breşă prin care te poţi depăşi ca om. Eu, astăzi, m-am autodepăşit şi aştept următorul maraton.

Următorul maraton…

Iubitorii de mișcare pot participa pe 19 și 20 mai la Maratonul Internațional Brașov, ediţia a IV-a.

Poate participa oricine! De la 6 la 90+ ani, alegând una dintre cele 6 curse, pe distanţe diferite: maraton 42km, semimaraton 21 km, cursa de 10,7 km şi cursa populară de 5,7 km (necompetitivă şi necronometrată, în scop caritabil), team run 4×10.7 km şi curse pentru copii între 6-14 ani.

Zona de start şi de finish este Piaţa Sfatului, chiar între Biserica Neagră şi Casa Sfatului. Fiecare competitor va avea prilejul să descopere în alergare atât Braşovul, cât şi împrejurimile acestuia întrucât traseul este unul deosebit de pitoresc şi presărat cu obiective istorice şi turistice.

Perioada de înscriere la Maraton se termină pe 15 mai!

TAXE DE ÎNREGISTRARE

I. Taxe MARATON
Primii 42 înscrişi – taxa promo 95 lei/pers
Următorii 42 înscrişi – taxa 115 lei/pers
Următorii 42 înscrişi – taxa 140 lei/pers
Următorii 42 înscrişi – taxa 165 lei/pers
Următorii 42 înscrişi – taxa de 180 lei/pers

II. Taxe SEMIMARATON
Primii 42 înscrişi – taxa promo 75 lei/pers
Următorii 84 înscrişi – taxa 100 lei/pers
Următorii 168 înscrişi – taxa 120 lei/pers
Următorii 336 înscrişi – taxa 135 lei/pers
Următorii 336 înscrişi – taxa 150 lei/pers

III. Taxe Team Run
Primele 5 echipe înscrise – taxa promo 220 lei/echipa
Următoarele 10 echipe înscrise – taxa 250 lei/echipa
Următoarele 20 echipe înscrise – taxa 300 lei/echipa
Ultimele 30 echipe inscrise – taxa 360 lei/echipa

IV. Taxe 10,7 K
Primii 10 înscrişi – taxa promo 60 lei/pers
Următorii 50 înscrişi – taxa 75 lei/pers
Următorii 100 înscrişi – taxa 100 lei/pers
Următorii 200 înscrişi – taxa 110 lei/pers
Următorii 300 înscrişi – taxa 120 lei/pers
La cursele de maraton, semimaraton, maraton stafeta si 10,7k, 15% din taxa de participare se va dona cauzei de caritate a evenimentului.

V. Taxe 5,7 k
Taxa de participare se donează 100% cauzei de caritate a evenimentului.
Primii 10 înscrişi – taxa promo 20 lei/pers
Următorii 50 înscrişi – taxa 30 lei/pers
Următorii 100 înscrişi – taxa 40 lei/pers
Următorii 200 înscrişi – taxa 50 lei/pers
Următorii 300 înscrişi – taxa 60 lei/pers
Pentru Braşoveni taxa este gratuită! (În baza dovezii domiciliului sau rezidenţei în Braşov)

VI. Taxe KIDS
Nu există taxă de participare.
Locuri disponibile:
categoria 6-7 ani: 200 locuri disponibile (500 m alergare)
categoria 8-9 ani, 10-12 ani şi 13-14 ani: 300 locuri disponibile (1 km alergare)

VII. Cursa de 2,5 km
Taxa de participare se donează 100% cauzei de caritate a evenimentului.
Primii 10 înscrişi – taxa promo 20 lei/pers
Următorii 50 înscrişi – taxa 30 lei/pers
Următorii 100 înscrişi – taxa 40 lei/pers
Următorii 200 înscrişi – taxa 50 lei/pers
Următorii 300 înscrişi – taxa 60 lei/pers

Pentru a vă înscrie, completaţi formularul disponibil AICI.

Competiția din inima Transilvaniei a strâns deja participanți din țări precum Albania, Algeria, Argentina, Bahrain, Bulgaria, China, Danemarca, Elveția, Emiratele Arabe Unite, Franța, Germania, Grecia, Ungaria, Iran, Irlanda, Israel, Italia, Japonia, Marea Britanie, Mauritius, Moldova, Nigeria, Norvegia, Noua Zeelandă, Olanda, Pakistan, Polonia, Reunion, Rusia, Serbia, Singapore, Spania, Statele Unite ale Americii, Suedia și Turcia.

Maratonul Internațional Brașov va grupa, la start, aproximativ 3.000 de pasionați de sport de toate vârstele, din România și din străinătate.

Keep Run, ne vedem la Braşov!