stickere.net - Stickere Decorative si Tablouri Canvas

B12 Vital, vitamina care nu trebuie să ne lipsească din organism

Echilibrul în viaţă s-a dovedit în ultimele 8 luni pentru mine doar o punte ruptă peste care au trecut fel de fel de alimente nu tocmai sănătoase. Mâncatul la ore nepotrivite, fast food-ul şi băuturile carbogazoase, toate au început să-mi fragmenteze sănătatea corporală, chiar şi creierul. Am început să uit, să vorbesc singur în casă uneori, şi niciodată nu mi-am pus un semn de întrebare. Până într-o dimineaţă, când pe holul apartamentului fiind, gata de plecare spre locul de muncă, m-am prăbuşit pur şi simplu. Am căzut la pat, mi se făcuse rău şi nu ştiam de unde mi se trage şi de ce.
Dar doctorii îşi dau repede seama şi încep să stea cu gura pe tine. Am fost trimis la analize, analize cu care am revenit, după ce m-am pus puţin pe picioare, la cabinetul medicului de familie şi a văzut multe, şi multe vă voi spune şi eu azi, aici, în acest articol.

- Nu e păcat de tinereţea ta, băiete? zice doctorul, uitându-se la mine peste lentilele ochelarilor.
- Dar ce s-a întâmplat, domn’ doctor? întreb eu, cu jumătate de gură.
Avea să îmi transmită că inima are palpitaţii duble faţă de cât trebuie să aibă, iar lipsa vitaminelor a făcut ca anemia să crească în mine precum un copăcel recent sădit.
Aşa a început să scrie pe o foaie de hârtie ce am voie şi ce nu să mănânc. Cum globulele roşii erau sărace în hemoglobină, astfel că transportul oxigenului de la plămâni către celule şi al dioxidului de carbon de la celule către plămâni se realiza cu dificultate, doctorul scria şi spunea cu voce tare: incluzi în alimenaţie ficatul, carnea roşie slabă, peştele, gălbenuşul, fructele uscate şi produsele pe bază de soia. Mai consumi următoarele: ceapa, usturoiul, fasolea, mazărea, nucile, seminţele, legumele cu frunze verzi, verdeţurile proaspete.
Limitezi consumul de spanac şi rubarbă – acea plantă exotică despre care unii spun că este fruct, iar alţii că face parte din categoria legumelor, fiindcă amândouă conţin acid oxalic ce reduce absorbţia fierului.
De asemenea, cobaltul este un element necesar în vederea prevenirii anemiilor.
Carenţele de cobalt apar rar, se manifestă, de obicei, în formele severe de anemie şi se tratează prin aport de vitamina B12.

Aşadar, totul se rezuma la vitamina B12…

Ce este vitamina B12?

Vitamina B12 face parte din familia vitaminelor B, alaturi B1, B2, B3, B6 şi B9 şi este necesară pentru buna funcţionare a sistemului nervos şi producţia de celule roşii.
Cobalmina este supranumită şi „vitamina roşie” datorită rolului esenţial pe care îl are în transportul oxigenului în organism şi în sinteza hemoglobinei, substanţă prezentă în globule roşii din sânge (eritrocite).
Datorită proprietăţilor sale, vitamina B12 este necesară pentru funcţionarea normală a sistemului nervos şi a creierului.
Vitamina B12 este hidrosolubilă, ceea ce înseamnă că se dizolvă în apă. Ea nu poate fi stocată în organismul uman pentru utilizare ulterioară, aşadar avem nevoie în fiecare zi de un aport de B12.
Lipsa de vitamină B 12 duce la amețeală, oboseală, tahicardie, paloare, tulburări de vedere, depresie, stări care nu m-au menajat nici pe mine deloc, dar de care m-am vindecat după ce medicul mi-a prescris Vitamina B12 Vital, un medicament creat în Germania, apărut nu de mult şi pe piaţa românească.

Mi-a mai zis să consum carne, ouă şi lactate fermentate, principalele surse în care se găseşte cobalamina; alimentele de origine animală.

Cum apar carenţele de vitamina B12

Carenţele de cobalmina apar atât printr-o alimentaţie deficitară, cât şi din cauza unor tulburări care pot afecta modul în care este absorbită vitamina de către organism.

Pacienţii care suferă de gastrită, ulcer sau sindrom de reflux gastro-esofagian şi administrează medicamente pentru reducerea secreţiei de acid clorhidric din stomac (inhibitori de pompă de protoni) pot dezvolta carenţe de B12.

Persoanele care au boli inflamatorii intestinale (boala Crohn, boala celiacă), precum şi pacienţii care au suferit diverse intervenţii chirurgicale asupra tractului digestiv sunt la fel de expuşi posibilelor stări carenţiale de B12.

Alte cauze care pot declanşa carenţa de cobalmină sunt lupusul şi afecţiunile autoimune, alcoolismul, afecţiunile bacteriene sau parazitare la nivel digestiv.

Cum se corectează o carenţă de B12?

Pentru a contracara o eventuală carenţă de B12 este bine să existe o alimentaţie cât mai completă şi complexă. Dacă se alege sau este nevoie să se renunţe la consumul de carne, lactate sau ouă, se poate opta pentru alimentele îmbogăţite cu B12 sau la suplimente alimentare.

Persoanele diagnosticate cu anemie pernicioasă, sunt nevoite să administreze vitamina B12 intramuscular sau să administreze oral doze mari.

O atenţie deosebită acestei vitamine trebuie să o acorde persoanele cu tulburări digestive şi persoanele înaintate în vârstă. Este indicat să administreze un supliment de multivitamine care să conţină şi vitamina B12.

Viitoarele mamici pot administra acid folic împreună cu B12 pentru a preveni posibilele defecte de tub neural, traduse prin malformaţii severe la bebeluşi.

După tot chinul acesta, mi-am învăţat lecţia şi dimineața o încep cu un suc din sfeclă roșie şi morcov, făcut repede. Acum am două gustări bazate pe fructe, iar la prânz obligatoriu servesc ciorbă cu legume, plus puţină carne de vită sau pui. Ziua se încheie cu un iaurt în care adaug câteva semințe de in. Dacă vreau să vizionez un film, am tot timpul lângă mine un castron cu floricele de porumb, perfect pentru porţia de cabohidraţi.
B12 Vital a fost lansat de curând pe piața din România, şi este un supliment alimentar care aduce un plus de energie şi este ideal pentru stres. Mai mult, combate extenuarea, reduce oboseala și îmbunătățește calitatea somnului.

B12 Vital nu este un medicament, ci este o vitamină hidrosolubilă esențială pentru organism, un supliment produs de WÖRWAG Pharma, o companie germană cu un renume foarte bun la nivel internațional.

Recomandarea de administrare este de 1 comprimat B12 Vital pe zi, înghiţit întreg cu o cantitate suficientă de apă, de preferinţă înainte de micul dejun. A se reţine că substanţa activă este vitamina B12.