stickere.net - Stickere Decorative si Tablouri Canvas

Învaţă să nu ajungi falit

Cred că cu toţii de amintim foarte bine că perioada copilăriei se confundă cu a strânge bani de sărbători. Oare câţi dintre noi, cei activi acum pe platforma Blogal Initiative, au preferat să stea în case? Posibil foarte puţini. Eu am prins acele timpuri când exista obiceiul să primim bani în locul covrigilor și nucilor tradiționale.

Aproape toate sărbătorile le petreceam la bunici, într-un sat de lângă Buzău. Acolo adunam mica mea avere. Bunica îmi spunea în fiecare an să stau cuminte, să nu maim erg prin frig şi prin zăpadă, că vin bocnă şi nu se merită, că îmi dea o sumă frumuşică de bani şi pot să îmi îndeplinesc visul; acela de a-mi cumpăra jocul Back Game. Cu siguranţă îl ştiţi, nu trebuie să vi-l mai prezint.
Aşa am ajuns să strâng cam vreo 3 luni tot mărunţişul de la restul pe care îl primeam la magazin, atunci când eram trimis de părinţi, şi tot aşa am strâns şi bancnotele pe care le primeam săptămânal pentru a-mi lua ceva de mâncare la şcoală. Visul era vis, nu exista “nu pot” la mine. Când îmi puneam ceva în cap, cu siguranţă reuşeam să obţin ceea ce îmi doream. În trecut era nevoie de o Şcoală de Bani pe Roţi şi de o bancă să o finanţeze, dar nu aveam aşa ceva. Abia vedea ici-colo câte o Dacie, d-apoi un camion frumos desenat, în care să se organizeze ateliere interactive de educație financiară, unde copiii ar fi putut avea ocazia să treacă prin diferite etape de înțelegere și conștientizare a modului de folosire a banilor în economie. Ieri nu era aşa ceva, dar azi, da, există!

De ce există?

Pentru că este nevoie ca micuţii să fie învățaţi de la vârste fragede, că banii se câștigă greu, prin muncă, și se pot cheltui foarte ușor dacă nu sunt suficient de conștienți de cum ar trebui să îi gestioneze. Prin acest program se foloseşte învățarea experiențială și jocuri special create de specialiști de la Universitatea din Viena pentru a-i ajuta pe copii să acumuleze într-un timp foarte scurt cunoștințe pe care le pot folosi toată viața.

Când vine?
Tot timpul anului camionul se află pe drum și vine spre cei mici. 
Dacă există vreun curios şi vrea să viziteze gigantul pe 4 roţi, îl rog să acceseze pagina Înscrieri.

Unde vine?

Şcoala de Bani pe Roţi, vine chiar şi la tine în oraș, cititorule. Fii cu ochii pe calendar
și vino la întâlnirea cu profesioniştii, în orașul tău.

Până la urmă, ce este mai exact acest proiect?

Școala de Bani pe Roți este mai mult decât un program de educație financiară interactiv, este o experiență completă care le este oferită copiilor, timp de o oră și jumătate, în timpul căreia să înțeleagă mai ușor concepte și noțiuni financiare, prin joc, fără să fie nevoiți să asculte definiții sau formule. Pe măsură ce parcurg fiecare etapă din lumea banilor, copiii realizează că banii se câștigă greu și se consumă ușor, că nu întodeauna prețul unui obiect este egal cu valoarea lui, că fiecare decizie pe care o iau trebuie să aibă în spate niște argumente bune și o bună informare și că fiecare dintre noi are un impact asupra economiei lumii prin deciziile pe care le luăm.
Pe tot parcursul anului caravana se află drum și vine în mai multe oraşe: Bucureşti (16-17 iunie), Timişoara (14 septembrie – 8 octombrie), Arad (9-22 octombrie), Oradea (23 octombrie – 6 noiembrie), Deva (7-21 noiembrie), Sebeş (23 noiembrie – 3 decembrie), Alba Iulia (4-13 decembrie), Sibiu (14-28 decembrie).

Imnul FLiP

Ca orice idee frumoasă, trebuia să se facă şi un imn. BCR a venit cu ideea, Psihotrop cu versurile şi linia melodică. Aşa s-a născut imnul FLiP, cel care s-a auzit pentru prima dată la Cluj-Napoca, pe data de 7 iunie. Dacă vrei să vină şi în oraşul tău, completează acest formular.
Cei doi parteneri, BCR şi Psihotrop nu s-au oprit aici, ci au provocat pe toţi românii la FLiP your story.

Aşadar, dacă vrei să câştigi prin tragere la sorţi o bicicletă Pegas, intră în joc şi povesteşte ce ai făcut cu primii bani economisiţi.