stickere.net - Stickere Decorative si Tablouri Canvas

Să închinăm un pahar de Odobeşti pentru 50 de ani de Galbenă

Astăzi am împlinit 50 de ani. În tot acest timp viaţa a fost ca a oricărui om, doar numele şi prenumele au fost diferite. Prin Sud-Muntenia lucrurile au început să se mişte. S-a mai făcut jumătate de autostradă între timp, începută prin 2015, câte o şosea a mai fost peticită. Le-a luat mult, tare mult, cam 24 de ani. Salariile au fost şi ele mărite, dar subţire, subţire de tot. Nici sportul nu a scăpat, este la pământ, singurul care mai tronează este hocheiul, căci vremea este ceva mai rece de câţiva ani. Fotbalul a apus, Gică Hagi s-a mutat cu academia în Turcia, Ianis a reuşit să ia primul balon de aur, iar Simona Halep este peste tot ovaţionată la scenă deschisă. Cam cum era Nadia pe când eu eram tânăr.
A mai rămas doar un anotimp din 4. În trecut, mulţi ani, erau două, astăzi, aniversarea mă găseşte în casă, şi nu la restaurant, unde îmi invitasem familia. Ploaia este un duşman de temut. Mulţi dintre prietenii de demult nu mai sunt, au pierit luaţi de viituri în diferite locaţii din ţară. Este torenţială, greu se iese din casă. Umbrele sunt simple paie în calea ei. În jur miroase a putred, deşi lumea duhneşte a tehnologie. Nu mai există Facebook, Zuckenberg a retras de pe piaţă celebra reţea de socializare, în urma unui atac cibernetic, dar există ceva mult mai arătos. Îi spune ShortTime, adică o reţea care permite oamenilor să se vadă pe holograme, fie pe laptop-uri, fie pe smartphone-uri, smartphone-uri ce au ajuns foarte subţiri, să vorbească şi să îşi prezinte viaţa de zi cu zi. Cam acestea sunt timpurile în care am ajuns.
Legat de ziua mea, cum am spus, planurile s-au schimbat. Stau în casă aşteptând să se încumete ca vreo rudă să îmi treacă pragul. Poate s-o opri ploaia, iar tunetele şi fulgere ar intra într-un con de umbră atât cât ceasul mai are până să se apropie de ora 12 noaptea.
Îmi sărbătoresc cei 50 de ani împliniţi, cu soţia. Azi nu ne uităm la televizor, ne prefacem că ne dor ochii, şi nici nu butonăm telefoanele. Azi vreau să gust o friptură, să savurez o prăjitură şi să ciocnesc un pahar de vin excelent. Din 6 august 2018 ţin în casă doar o marcă: Galbena de Odobești din gama Vincon, este de pe vremea când aceasta a împlinit în acel an 50 de ani, ocazie cu care a primit o nouă etichetă, restilizată, dar și o ediție aniversară. Sper că vă mai aduceţi aminte de Vincon România, unul dintre cei mai mari producători de vinuri și vinarsuri din România. Înființată în anul 1949, compania deținea în 2018 peste 1.500 hectare cultivate cu viță de vie, iar astăzi a ajuns la 4.400. Printre brandurile de vin din portofoliul Vincon sunt Galbena de Odobești, Sigillum Moldaviae, Mirabilis Machina, Ambrosio, Rosé Far Niente, Vinoteca, Comoara Pivniţei, Oenoteca, Egregio, Rosé Vérité, Beciul Domnesc Grand Reserve.
Aşadar, azi o voi desface, ca să îmi şoptească cum a fost pentru ea la 50. Sigur nu mă va speria, ci mă va purta într-o lume visătoare, şi nu pentru că am de gând să o consum integral destul de repede, ci melancolia are rolul ei acum.

V-am scris din viitor, într-o dimineaţă ploioasă, la scurt timp după ce am împlinit 50 de ani.