De câte ori nu ați spus în acești ani Ah, ce aș bea un pahar cu apă, în timp ce ați prestat o activitate?
Sau de câte ori nu ați simțit cum corpul își revine după ce ați consumat
lichidul inodor, incolor și insipid? Acestea sunt doar două simple întâmplări
la care m-aș bucura să îmi răspundeți în comentariile de mai jos, dar o să
încerc eu în cele ce urmează să concretizez într-un singur text preferința
pentru o anume apă; un adevărat brand românesc.
În primul rând, să ne lămurim
ce este mai exact un brand
Există multe definiții date noțiunii de brand,
dar multe dintre ele fie sunt incomplete, ori se adresează persoanelor cu
cunoștințe serioase de branding. O definiție destul de întâlnită este:
“Un brand este un nume, semn sau simbol folosit în identificarea produselor sau
serviciilor unui producător și utilizate pentru a-l diferenția de competiție.”
Această definiție semnalează diferențierea ca o
caracteristică esențială a brandului. Înțelegem, deci, că acest nume, semn,
simbol este utilizat doar pentru identificare și diferențiere. Foarte adevărat, însă lipsește ceva.
O altă afirmație despre conceptul de brand, care aduce ceva
în plus, este:
Un brand este o promisiune. Serviciile și produsele odată identificate transmit
o garanție pentru calitate.
Așadar, un brand se naște pentru a îndeplini o promisiune
sau o necesitate existentă.
Carecteristicile unui brand:
- adaugă valoare produselor
- este o marcă înregistrată
- este o companie faimoasă
- constă într-o siglă și un slogan
Să revenim la apa noastră existentă pe piață.
Chiar dacă noi, românii, știm că ar trebui să bem 2L de apă
pe zi, cei mai mulți bem doar jumătate din această cantitate. Studiile arată
că, de obicei, bem apă minerală dimineața, noaptea, în timpul și după
activitățile sportive, înainte și după masă și oricând ne este sete.
Apa minerală este o categorie cu tradiție în România,
rămânând o piatră de temelie pentru ceea ce înseamnă branduri românești și unul
dintre lucrurile care au reușit să ne ducă peste hotare, fiind recunoscută atât
din punctul de vedere al calității, cât și al tradiției îndelungate.
Azi, Borsec
Borsec este, din nou, cel mai puternic brand autohton,
conform clasamentului realizat anual de revista Biz. Borsec este
liderul brandurilor românești, ocupând prima poziție în top, fiind un brand
iubit și apreciat de consumatori.
Ce aduce această reușită
Apa minerală naturală Borsec înseamnă în primul rând
sănătate, tinerețe, vitalitate și energie.
Tradiția. Din moși strămoși s-a auzit de apa Borsec, iar ca
brand, acesta are 212 ani.
Prospețimea este inegalabilă. Are un gust definit și
consistent ce nu lasă de dorit. Apa Borsec este o apă cu gust, pe care o mai vrei să o consumi după ce ai băut primul
pahar.
Caracteristici
Cantitate: 0,5 l / 2 L
Borsec conține 4 ingrediente considerate a fi sigure.
Calciu: 56.73mg/l,
Magneziu: 32.5mg/l,
Sodiu: 2.85mg/l,
Hidrogencarbonat: 333.4mg/l.
Ph 7.44.
Reziduu sec: 296 mg/l
Magneziu: 32.5mg/l,
Sodiu: 2.85mg/l,
Hidrogencarbonat: 333.4mg/l.
Ph 7.44.
Reziduu sec: 296 mg/l
Istorie
Istoria apei Borsec începe în urmă cu două milenii,
cunoașterea izvoarelor Borsecului datând încă de pe vremea românilor, care
le-au descoperit după cucerirea Daciei. Deja în secolul al XVIII-lea Borsecul
era renumit ca stațiune balneo-climaterică datorită calităților terapeutice ale
apelor sale minerale, bolnavi din toate părțile Europei venind la Borsec pentru
tratament. Anul 1803 se leagă de povestea vienezului Valentin Gunther, care, bând
din apa Borsecului, se vindecă miraculos de o boală considerată incurabilă la
acea vreme. Uimit și sedus de calitățile sale, acesta își propune să convingă o
rudă a sa, consilier municipal la Viena, să toarne minunea în sticle și să o
facă accesibilă lumii întregi. Consilierul se numea Anton Zimmethausen, care în
1805 își mută reședința la Borsec și începea o amplă campanie de construcții de
drumuri și a unei fabrici de sticlă, ajutat de Eisner, un experimentat sticlar.
Pentru vienezul Zimmethausen, Borsecul și fabrica de îmbuteliere a apei a
reprezentat visul împlinit al vieșii sale. Punctul temporal care marchează
începutul îmbutelierii industriale a apei minerale naturale Borsec este 1806,
când Zimmethausen și Eisner încep îmbutelierea industrială a apei. Trei
milioane de litri de apă minerală erau îmbuteliați și transportați cu carele în
Transilvania, Moldova, Muntenia, Ungaria și Viena. Ideea de continuitate și
permanență este subliniată și de faptul că, în 211 ani, la Borsec s-au îmbuteliat
peste 35 miliarde de litri de apă minerală naturală.
Locație
Izvoarele Borsecului sunt situate în partea de Nord-Est a
României, în depresiunea Borsec, județul Harghita, în inima Munților Carpați.
Stațiunea balneoclimaterică Borsec se află la o altitudine de 900 m, întinsa
pădure de conifere care o înconjoară asigurându-i un microclimat benefic.
Aici există mai mult de 15 izvoare de apă minerală naturală.
Grupul izvoarelor este legat de bazinul pliocen al Borsecului. Depozitele
acestui bazin cuprind în fundament roci cristaline epizonale peste care se
dispun petice de roci sedimentare (calcare dolomitice, triasice), acoperite de
depozite de conglomerate și gresii, argile şi marne argiloase. Formațiunile
cuaternare sunt reprezentate de turbă și depuneri de travertin. Apele din
rocile cristaline au posibilitatea să circule, să se acumuleze și să se
mineralizeze, trecând prin fisurile rocilor cristaline masive de Rebra, ori pe
suprafețe de contact litologic. Mineralizarea acestor tipuri de ape depinde de
activitatea dinamică a apelor. Prezența dioxidului de carbon, hotărâtoare în
menţinerea echilibrului chimic între compușii bicarbonaților de calciu,
magneziu, sodiu, este legată de aureola mofetică a lanțului Harghita-Călimani.
Apa Borsec este cunoscută sub denumirea de „Regina apelor
minerale”. Cum s-a ajuns la această denumire?
Însuși împăratul Franz Josef i-a acordat apei minerale naturale Borsec acest
titlu, pe care-l poartă cu mândrie și astăzi. Decernarea premiilor a avut loc
la Palatul Hansen, actualul hotel Kempinski, construit special pentru Expoziția
Internațională din 1873 de la Viena.