stickere.net - Stickere Decorative si Tablouri Canvas

Borsec, cel mai puternic brand românesc în materie de ape minerale

De câte ori nu ați spus în acești ani Ah, ce aș bea un pahar cu apă, în timp ce ați prestat o activitate? Sau de câte ori nu ați simțit cum corpul își revine după ce ați consumat lichidul inodor, incolor și insipid? Acestea sunt doar două simple întâmplări la care m-aș bucura să îmi răspundeți în comentariile de mai jos, dar o să încerc eu în cele ce urmează să concretizez într-un singur text preferința pentru o anume apă; un adevărat brand românesc.

În primul rând, să ne lămurim ce este mai exact un brand

Există multe definiții date noțiunii de brand, dar multe dintre ele fie sunt incomplete, ori se adresează persoanelor cu cunoștințe serioase de branding. O definiție destul de întâlnită este:
“Un brand este un nume, semn sau simbol folosit în identificarea produselor sau serviciilor unui producător și utilizate pentru a-l diferenția de competiție.”

Această definiție semnalează diferențierea ca o caracteristică esențială a brandului. Înțelegem, deci, că acest nume, semn, simbol este utilizat doar pentru identificare și diferențiere. Foarte adevărat, însă lipsește ceva.

O altă afirmație despre conceptul de brand, care aduce ceva în plus, este:
Un brand este o promisiune. Serviciile și produsele odată identificate transmit o garanție pentru calitate.

Așadar, un brand se naște pentru a îndeplini o promisiune sau o necesitate existentă.

Carecteristicile unui brand:
- adaugă valoare produselor
- este o marcă înregistrată
- este o companie faimoasă
- constă într-o siglă și un slogan

Să revenim la apa noastră existentă pe piață.
Chiar dacă noi, românii, știm că ar trebui să bem 2L de apă pe zi, cei mai mulți bem doar jumătate din această cantitate. Studiile arată că, de obicei, bem apă minerală dimineața, noaptea, în timpul și după activitățile sportive, înainte și după masă și oricând ne este sete. 

Apa minerală este o categorie cu tradiție în România, rămânând o piatră de temelie pentru ceea ce înseamnă branduri românești și unul dintre lucrurile care au reușit să ne ducă peste hotare, fiind recunoscută atât din punctul de vedere al calității, cât și al tradiției îndelungate.
Azi, Borsec

Borsec este, din nou, cel mai puternic brand autohton, conform clasamentului realizat anual de revista Biz. Borsec este liderul brandurilor românești, ocupând prima poziție în top, fiind un brand iubit și apreciat de consumatori.

Ce aduce această reușită

Apa minerală naturală Borsec înseamnă în primul rând sănătate, tinerețe, vitalitate și energie.
Tradiția. Din moși strămoși s-a auzit de apa Borsec, iar ca brand, acesta are 212 ani.
Prospețimea este inegalabilă. Are un gust definit și consistent ce nu lasă de dorit. Apa Borsec este o apă cu gust, pe care o mai vrei să o consumi după ce ai băut primul pahar.

Caracteristici

Cantitate: 0,5 l / 2 L
Borsec conține 4 ingrediente considerate a fi sigure.
Calciu: 56.73mg/l,
Magneziu: 32.5mg/l,
Sodiu: 2.85mg/l,
Hidrogencarbonat: 333.4mg/l.
Ph 7.44.
Reziduu sec: 296 mg/l


Istorie
Istoria apei Borsec începe în urmă cu două milenii, cunoașterea izvoarelor Borsecului datând încă de pe vremea românilor, care le-au descoperit după cucerirea Daciei. Deja în secolul al XVIII-lea Borsecul era renumit ca stațiune balneo-climaterică datorită calităților terapeutice ale apelor sale minerale, bolnavi din toate părțile Europei venind la Borsec pentru tratament. Anul 1803 se leagă de povestea vienezului Valentin Gunther, care, bând din apa Borsecului, se vindecă miraculos de o boală considerată incurabilă la acea vreme. Uimit și sedus de calitățile sale, acesta își propune să convingă o rudă a sa, consilier municipal la Viena, să toarne minunea în sticle și să o facă accesibilă lumii întregi. Consilierul se numea Anton Zimmethausen, care în 1805 își mută reședința la Borsec și începea o amplă campanie de construcții de drumuri și a unei fabrici de sticlă, ajutat de Eisner, un experimentat sticlar. Pentru vienezul Zimmethausen, Borsecul și fabrica de îmbuteliere a apei a reprezentat visul împlinit al vieșii sale. Punctul temporal care marchează începutul îmbutelierii industriale a apei minerale naturale Borsec este 1806, când Zimmethausen și Eisner încep îmbutelierea industrială a apei. Trei milioane de litri de apă minerală erau îmbuteliați și transportați cu carele în Transilvania, Moldova, Muntenia, Ungaria și Viena. Ideea de continuitate și permanență este subliniată și de faptul că, în 211 ani, la Borsec s-au îmbuteliat peste 35 miliarde de litri de apă minerală naturală.

Locație
Izvoarele Borsecului sunt situate în partea de Nord-Est a României, în depresiunea Borsec, județul Harghita, în inima Munților Carpați. Stațiunea balneoclimaterică Borsec se află la o altitudine de 900 m, întinsa pădure de conifere care o înconjoară asigurându-i un microclimat benefic.
Aici există mai mult de 15 izvoare de apă minerală naturală. Grupul izvoarelor este legat de bazinul pliocen al Borsecului. Depozitele acestui bazin cuprind în fundament roci cristaline epizonale peste care se dispun petice de roci sedimentare (calcare dolomitice, triasice), acoperite de depozite de conglomerate și gresii, argile şi marne argiloase. Formațiunile cuaternare sunt reprezentate de turbă și depuneri de travertin. Apele din rocile cristaline au posibilitatea să circule, să se acumuleze și să se mineralizeze, trecând prin fisurile rocilor cristaline masive de Rebra, ori pe suprafețe de contact litologic. Mineralizarea acestor tipuri de ape depinde de activitatea dinamică a apelor. Prezența dioxidului de carbon, hotărâtoare în menţinerea echilibrului chimic între compușii bicarbonaților de calciu, magneziu, sodiu, este legată de aureola mofetică a lanțului Harghita-Călimani.

Logo
Apa Borsec este cunoscută sub denumirea de „Regina apelor minerale”. Cum s-a ajuns la această denumire?
Însuși împăratul Franz Josef i-a acordat apei minerale naturale Borsec acest titlu, pe care-l poartă cu mândrie și astăzi. Decernarea premiilor a avut loc la Palatul Hansen, actualul hotel Kempinski, construit special pentru Expoziția Internațională din 1873 de la Viena.