Pentru mine, cel mai puternic brand românesc se observă după:
Rezultate
Are unele excepționale în tratarea diabetului. Anual, sunt îmbuteliate
peste 570 milioane litri de apă minerală.
Istorie
La sfârșitul secolului XVIII faima tămăduitoare a apelor minerale a făcut ca
această apă să aibă un renume. S-au construit la început niște barăci, apoi
cabane și niste stabilimente balneare primitive, care au făcut posibil ca
numeroși bolnavi să-și trateze bolile de care sufereau. Există însemnări din
1767 care spun că în stațiunea care îi dă și numele era locul unde se adunau
bolnavii disperați din țară și din străinătate. Tot aici există peste 15
izvoare de apă minerală carbogazoasă naturală, având compoziție chimică
apropiată, stabilă în timp, cu debite variabile, cele mai importante calitativ
și ca debit fiind izvoarele 1 și 2. Prin compoziția lor, apele minerale au
efecte curative asupra afecțiunilor aparatului digestiv (stomac, intestine, căi
biliare), rinichilor și a vezicii și căilor urinare, precum și asupra
sistemului circulator periferic. Ceea ce este mai important este ca s-a
descoperit că apa minerală are rezultate excepționale în tratarea diabetului.
Există astfel de dovezi în acest sens, care vor face obiectul unei sesiuni de
comunicări ulterioare. În România există 900 de mii de bolnavi de diabet
înregistrați la ora actuală.
Îmbuteliere
În 1806 a început îmbutelierea industrială în butelii de sticlă fabricate în
stațiune. În primul an au fost îmbuteliați 3 milioane de litri de apă minerală,
care au fost transportați cu carele. Apa captată în puț de la izvoarele 1 și 2
a fost turnată în sticle, astupate cu dopuri de plută și ceruite prin etanșare.
Îmbutelierea industrială a funcționat permanent din 1806 și până în prezent, cu
scurte stagnări în timpul celor două războaie mondiale. Tradiția a fost
continuată de și în prezent de Romaqua Group S.A. Între timp tehnologia de
îmbuteliere s-a modernizat, punându-se în funcțiune instalații de îmbuteliere
performante. Capacitatea totală de îmbuteliere a Romaqua Group Borsec depășește
astăzi 570 milioane litri pe an, folosind ca recipiente flacoane PET de 1,5 si
0,5 litri, sticle de 1 litru și sticle personalizate de 0,25 și 0,75 pentru apa minerală carbogazoasă, flacoane PET
de 2, 1,5 și 0,5 și sticle personalizate de 0,25 și 0,75 pentru apa minerală
plată. Datorită tehnologiei moderne de captare, transport și îmbuteliere,
această apă minerală naturală nu este supusă riscului contaminării. Noua
tehnologie împiedică orice intervenție umană asupra apei în procesul de
producție, de la captarea și transportul apei de la izvor la locul de
îmbuteliere și până la obținerea produsului finit. Practic, apa minerală
naturală vede lumina zilei abia în sticlă. Injecția preformelor se face la
București, pentru ca această operațiune necesită un consum energetic foarte mare,
iar în stațiune abia anul acesta a fost dată spre folosință linia electrică
proprie orașului. Preformele sunt eprubete de plastic care au format doar
gâtul. Mașina prinde eprubeta de gât, care este încălzită în matriță, de unde
se formează sticla de plastic.
Caracteristici
Cantitate: 0,5 l / 2 L
conține 4 ingrediente considerate a fi sigure.
Calciu: 56.73mg/l,
Magneziu: 32.5mg/l,
Sodiu: 2.85mg/l,
Hidrogencarbonat: 333.4mg/l.
Ph 7.44.
Reziduu sec: 296 mg/l
Alte produse, nu doar apă minerală
La ora actuală, firma comercializează și băuturi răcoritoare
și cafea, dar se vrea extinderea și cu alte produse noi, alte familii de
produse. Investițiile pentru anul viitor sunt dimensionate ca primă strigare la
6,2 milioane euro, pentru acest an fiind alocată suma de 6, 7 milioane euro. Compania
este foarte activă pe piață, fiind la curent cu noul. Participă la expozițiile
internaționale, ca să își prezinte produsele ca pe o carte de vizită, dar
participă la marile expoziții internaționale, unde se prezintă tehnologiile de
vârf, idei de ambalare, fel de fel de produse noi. Acolo vin ideile, fiind în
permanență în contact cu piața.
Observația că apa minerală este 100% naturală
Apă minerală naturală își păstrează aciditatea mai multă vreme la frigider
chiar și fără a fi acoperită. În acest fel, se poate recunoaște calitatea unei
ape minerale bune.
Este un simbol
național
Compania nu se mândrește cu apa care iese din munți, ci se mândrește cu un
produs românesc care este la nivel de vârf mondial.
Logo
Această apă se numește Borsec și mai este este cunoscută sub
denumirea de „Regina apelor minerale”. Cum s-a ajuns la această denumire?
Însuși împăratul Franz Josef i-a acordat apei minerale
naturale Borsec acest titlu, pe care-l poartă cu mândrie și astăzi. Decernarea
premiilor a avut loc la Palatul Hansen, actualul hotel Kempinski, construit special
pentru Expoziția Internațională din 1873 de la Viena.
Și în acest an, Borsec este, din nou, cel mai puternic brand
autohton, conform clasamentului realizat anual de revista Biz. Borsec este
liderul brandurilor românești, ocupând prima poziție în top, fiind un brand
iubit și apreciat de consumatori